Subject: FW: Kostivere kooli parkla järgmine versioon
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 29 Jul 2024 12:04:49 +0300

Palun reg

From: Andrus Umboja <[email-masked]>
Sent: Monday, July 29, 2024 12:03 PM
To: Esti Meier-Ahli <[email-masked]>; Krista Einama 
<[email-masked]>
Cc: Priit Põldma <[email-masked]>; Martti Taidre 
<[email-masked]>
Subject: RE: Kostivere kooli parkla järgmine versioon

Tere pr Einamaa, manuses viimane versioon Kostivere kooli parkalte ja 
koolibussipeatuse (avalik maakonnaliin siin ei peatu) lahendusest. Palun 
vaadake see läbi ja andke teada, kas TRAM seisukohast on see OK ja saame 
võtta selle lahenduse edaspidi projekteerimise aluseks?

Tervitustega

Andrus Umboja

Jõelähtme vallavanem

From: Esti Meier-Ahli <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, July 19, 2024 9:56 AM
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Andrus Umboja <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Priit Põldma 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Martti 
Taidre <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Kostivere kooli parkla järgmine versioon

Tere

Lisasin ettepanekud eskiisile.

Lugupidamisega,

Esti Meier-Ahli

Teedeinsener

5157484

On Tue, Jul 16, 2024 at 7:43 AM Krista Einama 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> > 
wrote:

Tere

Tänan esitamast – areng on suurepärane, toetame lahendusega edasi minemist.

Kaitsevöönd on 10m, sest on alevikus asuv tee.

Paar tähelepanekut:

Riigiteelt juurdepääsuteed (arvestades parkla suurust ja bussiliiklust) 
vajaksid samuti laiendamist, laius vajab täpsustamist (minimaalne on 4,5 m).

Nähtavuskolmnurgad ka peale.

Bussipeatuse asukoht vajab kooskõlastamist Põhja Eesti 
Ühistranspordikeskusega kui seal peatuvad ka liinibussid.

Kas jalgratta- ja jalgteede vajaks laiendamist Kostivere keskuse suunal.

Lugupidamisega

Krista Einama

Transpordiamet

From: Esti Meier-Ahli <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, July 11, 2024 7:28 PM
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Marten Leiten 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Marek Lind <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Andrus Umboja <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Priit Põldma 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Martti 
Taidre <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Kostivere kooli parkla järgmine versioon

Tere

Saadan taaskord arvamuse avaldamiseks Jõelähtme vallas asuva Kostivere kooli 
parkla. Proovisime vallaga koostöös joonistada eelmisel kohtumisel jutuks 
olnud lahendusi aga ükski nendest ei tundunud õige.

Seega on nüüd valminud järgmine esmane eskiis. Ootame tagasisidet uuele 
eskiisile enne kui antud versiooniga enne üldse edasi läheme.

Lisaks on minul küsimus, et eelmisel kooskõlastamisel viitasite 
teekaitsevööndile vastavalt seadusele, mis peaks olema 30 meetrit. Maa-ameti 
kitsenduste kaardil aga näitab teekaitse vööndi laiuseks 10 meetrit. Oskate 
öelda milline teekaitsevöönd antud asukohas on siis korrektne?

Tagasisidet ootama jäädes.

Kui märkusi või küsimusi on aga rohkem, siis võime taaskord teha skype 
kohtumise lisaks.

Lugupidamisega,

Esti Meier-Ahli

Teedeinsener

5157484

On Tue, Nov 28, 2023 at 11:28 AM Krista Einama 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> > 
wrote:

Tere,

Täname murest teavitamast.

Enne kokkusaamist annan ülevaate menetlustest.

Kostivere parkla lahendust oleme ametisiseselt arutanud kahel korral, paraku 
lahendus ei olnud ohutu ega toimiv. Oleme edastanud  märkused/tähelepanekud 
projekti täiendamiseks nii eskiisile kui ka projektile ja andnud suuniseid 
ohutu lahenduse projekteerimiseks.

Tegemist on eriti tundliku objektiga - avalikus kasutuses olemasolev 
bussipeatus,  kuhu täiendavalt kavandatakse sõidukite peatumine 
kooliõpilaste teenindamiseks. Saatsin 02.11.2023 projekteerijale 
inspiratsiooniks ühe parkla näite, kus on rakendatud põhimõtteid 
liiklusohutuse tagamiseks (näide manuses). Projekteerija tagasiside puudub.

Eelistame seda, kui enne ühist arutelu püüate lahendust korrigeerida meie 
saadetud näidises toodud põhimõtete alusel. Taskusse sõidukite peatuste 
kavandamine eeldab suuremat ruumivajadust.

Teeme ettepaneku kohtuda Teams’is, et saaksime kaasata kolleege teistest 
Eesti piirkondadest. Lähim aeg oleks 6.detsembril 10-12 või 7.detsembril 
pealelõunasel ajal  või 8.detsembril 10-12.

Lugupidamisega,

Krista Einama

Planeerimise osakonna Kooskõlastuste üksus

Tel 58627026

From: Andrus Umboja <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, November 24, 2023 2:35 PM
To: Marten Leiten <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Krista Einama 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Esti Meier <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Kostivere kooli parkla

Tere,  palume teie audientsi, et arutada, kuidas oleks võimalik see probleem 
lahendada.

Tervitustega

Andrus Umboja

Jõelähtme vallavanem

From: Esti Meier <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, October 27, 2023 1:27 PM
To: Martti Taidre <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Andrus Umboja 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Fwd: Kostivere kooli parkla

Tere

Edastan TRAM nõuded.

Tervitades,

Esti

---------- Forwarded message ---------
From: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: Fri, Oct 27, 2023, 13:17
Subject: RE: Kostivere kooli parkla
To: Esti Meier <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Tere,

Tänan esitamast.

Transpordiamet ei kooskõlasta EhS §99 lg 3 alusel projekti järgmiste 
oluliste puuduste tõttu.

1.	Riigitee kaitsevöönd vastavalt Ehitusseadustikule §71 lg 2.
2.	Riigiteele on projekteeritud üledimensioneeritud ristumiskohad. 
Ristumiskohtade laius ja pöörderaadiused tuleb määrata vastavalt busside 
pöördertrajektoorile. Ülemäärane laius nagu on projekteeritud võimaldab 
peatuda riigitee ristumiskohas nii paralleelselt riigiteega kui ka risti 
seejuures taskusse sissepööramata ja seda hakatakse kasutama peatumiseks. 
Lahendusega tules see välistada. Ristumiskohas ei tohi peatuda, jääb 
takistama teisi liiklejaid.
3.	Riigiteel on peenar ja seda ei tohi haljastada.

4.	Kui tegemist on tagasipööramiskohaga, siis peaks projekt ka seda 
käsitlema. Tasku laiendamise liikluskorraldus on ebaselge ja ei ole toimiv 
ja ohutu lahendus. Taskusse projekteeritud peatumiskohta ei ole mistahes 
bussil ilma manööverdamata võimalik sisse sõita ja keerata platvormiga 
paralleelseks, kui sõiduautod peatuvad tagasipööramiskohta/taskusse 
kavandatud parkimiskohtades, sest puudub vajalik ruum, samuti toimub 
sõiduautode manööverdamine peatumiseks jalgtee ääres, lisaks  hakkab 
sõiduautode peatumine toimuma mitmes reas, lapsed hakkavad liikuma autode 
vahelt. Seda avaldab mõju riigitee ohutusele.

Meie hinnangul ei ole taskus piisavalt ruumi. Palume lahendust 
korrigeerida. Avaliku kasutusega teele projekteerimisel tuleb lähtuda 
normidest.

5.	Ristprofiili tuleks välja tuua laiused ja kalded. Jalgteele 4% kalle ei 
vasta normidele, talvel on ohtlik.

Soosviksime tutvuda KOV-i poolt väljastatud 
projekteerimistingimustega/lähteülesandega.

Lugupidamisega,

Krista Einama

From: Esti Meier <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Saturday, October 7, 2023 10:40 PM
To: MNT Teed <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >; Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Kostivere kooli parkla

Tere

Edastan kooskõlastamiseks Kostivere kooli parkla projekti põhiprojekti 
mahus. Projekti valmimisel on arvestatud esitatud märkustega nii palju kui 
võimalik, et säiliks ka valla ning koolipoolne visioon.

Projekt asub siin - 
https://www.dropbox.com/scl/fo/d7ipdlppjm0kmkpw5irb5/h?rlkey=8fyfxdzauvoozvngv4g7wra9i 
<https://www.dropbox.com/scl/fo/d7ipdlppjm0kmkpw5irb5/h?rlkey=8fyfxdzauvoozvngv4g7wra9i&dl=0> 
&dl=0

Lugupidamisega,

Esti Meier

Teedeinsener

5157484

---------- Forwarded message ---------
From: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: Wed, Jul 5, 2023 at 5:58 AM
Subject: RE: Kostivere kooli parkla
To: Esti Meier <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, MNT 
Teed <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Martti Taidre <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >

Tere.

Esitasite kooskõlastamiseks Jõelähtme vald Kostivere kooli parkla ja 
bussipeatuse eskiislahenduse. Eskiislahendusele saame anda arvamuse (eraldi 
eskiislahendusi ei kooskõlasta).

Tegemist bussipeatuse ja eeldatavalt  tagasipööramiskohaga, mis on ühendatud 
riigiteega läbi kahe ristumiskoha. Eskiisi juurde ei ole seletuskirja,  kus 
selgub täpsem töö eesmärk ja lühike selgitus.

Minu tähelepankud:

1.           Riigiteele tuleb anda ühtlane laius ja kanda peale 
nähtavuskolmnurgad. Teeregistri järgi on laius  6m + peenrad 0,5m, (laius 
vajab täpsustamist riigitee kontekstis). Vastus: Peale kantud

2.           Kui on tegemist tagasipööramiskohaga, siis peaks jälgima ka 
geomeetriat, vt skeem ülal. Eraldussaarele näha ette kas äärekivi või 
peenrad, eraldusaar ei tohi takistada riigiteel liiklemist ja sademevete 
ärajuhtimist. Vastus: Nii palju kui võimalik jälgitud

3.           Kanda peale bussi pöördekoridorid ja arvestada ka vajaliku 
liiklusruumiga ja vaba ruumiga. Vastus: Arvestatud nii palju kui võimalik

4.           Kanda peale riigitee kaitsevöönd ja külgnähtavus- parkimine 
lahendada väljapool külgnähtavusala ja ristmikuala. Parkla ja tagasipööre 
ning bussipeatus tuleks liigendada, parkimiskohad ei ole ligipääsetavad, kui 
buss on peatuses, parkimisala täisnurga all ei ole ka talvel hooldatav. 
Vastus: Arvestatud nii palju ku ivõimalik

5.           Milline on äärekiviga eraldatud jalgtee funktsoon ja keda 
teenindab?  kas on ainult parkiva sõiduki teenindamine? Millised on 
ühendused riigiteega ja olemaoleva KLT võrguga. Vastus: Jalgtee teenindab 
bussist väljuvaid inimesi ja kooli saabuvaid lapsi. Olemasoleva võrguga 
sidumine on tehtud nii palju kui võimalik.

6.           Jalakäijate teeületus künnisele viia risti peale. Vastus: 
Muudetud

7.           Liiklusmärgid tuleb üle vaadata – parkla (ei vasta standardile) 
ja ühesuunaline tee ei ole asjakohane. Vastus: Tegemist ei olegi standardse 
parklaga, märgid on teadaolevalt asjakohased.

Märkuste abil ei saa projekteerida, palun jälgida normides toodud 
põhimõtteid.

Lugupidamisega

  Krista Einama

  Peaspetsialist

  Projekteerimise osakonna

  kooskõlastuste üksus

  tel 5862 7026

From: Esti Meier <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, June 22, 2023 9:59 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: Martti Taidre <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Kostivere kooli parkla

Tere

Edastan Jõelähtme valla palvel kooskõlastamiseks Kostivere kooli bussisõidu 
tasku ja parkla eskiisi.

Lugupidamisega,

Esti Meier

Teedeinsener

5157484